Harry and Meghan hire lawyers for BBC coverage of Lili’s name



Prince Harry and Meghan’s daughter is only a few days old, but her name has already sparked controversy between the BBC, Buckingham Palace and the couple. According to BBC reports, the Sussexes had not involved Queen Elizabeth in choosing their daughter’s name, with the couple claiming they had been given permission to name their daughter Lilibet well in advance.

Lilibet was a pet name Prince Philip used for his wife and so the Duke and Duchess of Sussex wanted her permission. “If she hadn’t wanted it, they wouldn’t have used the name,” said a spokesperson for the prince and his wife.

The BBC relied on the report that no reliable source from the palace had been consulted. But Prince Harry and Meghan want to prevent the messages from spreading further. They call the BBC news “harmful and untrue”.

To prevent other media from taking over the story, the couple has now engaged their lawyers. They are considering legal action against broadcasters and newspapers that take over the news from the BBC.

tense

According to British media, Buckingham Palace will not comment on the situation. The BBC has not yet responded.

The conflicting reports come at a time when relations between the Sussexes and the rest of the family were already tense after the revealing interview with Oprah Winfrey, among other things.

Deteriorated relationship with BBC

It’s not the first time Harry and Meghan have been embroiled in a battle with the media. They complained, among others, to the British tabloids The Sun, Splash News and some paparazzi magazines. In early May, Meghan won a lawsuit against the tabloid tab Mail on Sundayafter they published a confidential letter to her father.

Relations between Prince Harry and the BBC have deteriorated further after the publication of the independent investigative report into the controversial 1995 BBC interview with Princess Diana, which revealed that the interview with the princess was arranged by providing false information. The BBC then went deep into the dust and the broadcaster said, including in a letter to some members of the British royal family, that it had fallen seriously short.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *